این اکشن یک اکشن بسیار قدرتمند است که جداسازی، جایگزینی و گرفتن اطلاعات را از متن مورد نظر انجام می دهد. درباره نحوه عملکرد آن اصلا نگران نباشید زیرا به طور کامل به شما آموزش داده خواهد شد. این اکشن یک ورودی میگیره و یک سری عملیات انجام می دهد و یک خروجی می دهد. در شکل زیر این را مشاهده می کنید.

 

عملیات Split کردن

این اکشنی است که بسیار قدرتمند است در جداسازی Text ها و گرفتن اطلاعات مورد نظر از Text ها در شیرپوینت بسیار کاربرد دارد. در شکلزیر مشاهده می کنیم که ورودی ما یک سری عدد از یک تا 10 است که با ویرگول جدا شده اند و می خواهیم این اعداد را ازهم جدا کنیم و در یک متغیر مجموعه ذخیره کنیم. پس وروی ما میشه اون اعداد و Pattern من میشه اون ویرگوله و خروجی هم باید یک متغیر مجموعه باشه که CollResults هستش.
 
 

عملیات Replace کردن

در حالت Replace میتونیم یه عبارت را جایگزین یک عبارت دیگر در متن کنیم. مانند شکل زیر:
 
در این مثال ما می خواهیم هر جا عدد 2013 دید بیاد و به جاش #### این 4 تا شارپ راقرار دهیم
 

عملیات Match کردن

در این حالت مقدار patern که قرار دادیم را بررسی میکنه که آیا در input text وجود داردیا خیر و نتیجه را در یک متغیر از جنس boolean ذخیره میکند. اگر وجود داشت مقدار "بله" می دهد و اگر وجود نداشته باشد مقدار "خیر" می دهد. در شکل  زیر می توان نمونه آن را دید.
 
 
در اینجا مشخص است چون عدد 2013 در متن موجود بوده مقدار true را در log برگردانده است.


عملیات Extract کردن

در اینجا در داخل اون متغیر یا عبارت داده شده سرچ میکند و مقادیر pattern را خارج میکند وداخل یک متغیر مجموعه می ریزد. مثلا من در شکل زیر اومدم و الگو گذاشتم که همه اعداد توی آدرس سایت رو جدا کن و بریز توی یه متغیر مجموعه
 
 
نتیجه را میتوانیم در log مشاهده کنیم که اعداد را جدا کرده و در یک متغیر مجموعه ذخیره کرده است